ANWB Pilot store
De Koninklijke Nederlandse Toeristenbond ANWB
Hilversum / Rijswijk
Oktober / November 2011
c.a. 350 m2
Evelyne Merkx, Jan Willem Wijker, Pim Houben, Abbie Steinhauser, Brigitte Braat, Olaf Arkauer
Naast het doel om producten en diensten zo optimaal mogelijk te kunnen verlenen nodigt de nieuwe inrichting uit tot actief winkelen en om volop te genieten van elk seizoen.
De diensten, zoals servicebalies en kassa’s, zijn samengevoegd in een goed herkenbaar ‘ANWB-geel’ meubel. Het feit, dat de hedendaagse consumenten steeds meer zelfstandig informatie opzoeken, is vertaald in het winkelconcept. Zowel in de gele wand als in losse tafels is digitale informatie voorhanden.
Door het assortiment te ordenen in de verschillende werelden, zoals ‘zonder zorgen’, ‘lekker buiten’ en ‘heel handig’, ontstaat een heldere indeling die de consument helpt oriënteren en inspireert om goed voorbereid en zorgeloos op pad te gaan.
De winkels nieuwe stijl zijn eigentijdser en meer op belevenis gericht. De seizoenen spelen daarbij een essentiële rol. Op eenvoudige wijze wordt het interieur per jaargetijde getransformeerd, bijvoorbeeld door het wisselen van het beeldmateriaal, zodat de consument wordt verleid om vaker langs te komen.